Miért alumínium?

Könnyebb, mint az acél.

Nem az a cél, hogy az utánfutót mozgassuk, hanem a rajta lévő árut szállítsuk a leghatékonyabban.  Kisebb autó is el tudja húzni, üzemanyag szempontjából gazdaságosabb és könnyebb betartani a hatósági szabályokat („horrorkaraván”)

Anyagában rozsdamentes, korrózióálló (nem lehet rozsdáról beszélni)

A horganyzott acél egy felületi ipari korrózióvédő (nem esztétikai – és ez látszik is rajta) bevonat, amely nagyságrenddel jobb mint a hagyományos festés. Amennyiben ez a védőréteg megsérül akkor ott előbb-utóbb megjelenik a rozsda (kezelhetjük de csak festéssel egyenértékűre).

Alumínium alkalmazása esetén átalakítás vagy karambolos sérülés javítása után is az eredetivel azonosan, tökéletesen korrózióálló marad az utánfutója.

Elég erős az alu futó?

Igen.

Minél nagyobb egy utánfutó annál inkább alumíniumból készül (a súlyelőny itt jelenik meg markánsan).

Nagyobb a rugalmassága. Terhelés hatására nagyobb tartományban megnyúlik (acél kivitelhez képest), majd a terher levételekor „visszaugrik” eredeti állapotába.

Kisebb a repedés kockázata ( a repedés –számos alkalommal hallott és „hozzáértők” által hangoztatott tévhittel szemben) nem anyagválasztás (acél kontra alumínium), hanem fáradási szilárdság figyelembevételével történő méretezés kérdése.

Nagy szilárdságú járműipari ötvözött alumínium profilokat használunk (ez nem az általánosságban ismert könnyen hajtogatható alulemez, pl: csatorna). Az ötvözők az alapanyag előnyeit kiemelik, hátrányait javítják.

Fenntartható környezet

A jármű élettartama hosszabb, ha nem kell eldobni akkor nem szennyez (az újrahasznosításnak is van karbonlábnyoma).

Az alumínium 100%-ban végtelenszer újrahasznosítható.  95%-os energia-megtakarítás érhető el az elsődleges nyersanyagból – bauxitból elektrolízissel – gyártott fémhez képest.

Jelenleg a a valaha előállított alumínium kb 75%-a még ma is körforgásban van és megtalálható a napjainkban is használatban lévő tárgyainkban.

Miért éppen alumínium?